تبلیغات
گروه جغرافیای شهرستان کردکوی - جلسه آموزشی به همت مدیریت محترم دبیرستان شهید میاندرهشهرستان کردکوی


در روز سه شنبه 21/11/93 جلسه آموزشی به همت مدیریت محترم دبیرستان شهید میاندره سرکارخانم غلامی برای همکاران محترم برگزار شد. دراین جلسه که با حضور معاون محترم مدیریت آموزش و پروش شهرستان کردکوی سرکارخانم عقیلی برگزار گردید بحث های مهمی درباره طراحی آموزشی و نحوه اجراء آن توسط دبیران مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت. خانم عقیلی بحث را با یک الگوی مناسب طراحی آموزشی شروع کردند و ضمن تشریح  و نحوه طراحی آموزشی مناسب برای همکاران، نکات مهم و اصلی آموزش را پیشرفت و توسعه یادگیری دانستند.



طراحی [Desigining] آموزشی چیست؟

طراحی آموزشی، پیش بینی و تنظیم رویدادهای آموزشی بر اساس اهداف، محتوا و امکانات موجود با توجه به ویژگیها و ساخت شناختی دانش آموزان است. طراحی آموزشی، خواه مربوط به یک دروه کامل یا به یک جلسه ی آموزشی باشد، از اهمیت خاصی برخوردار است. توجه و دقت در تنظیم آن می تواند موجب کارایی و اثر بخشی تدریس شود. هدف از طراحی آموزشی، فراهم کردن امکانات یادگیری است؛ زیرا انتخاب فعالیت های یادگیری مؤثر و مناسب، عامل مهمی در فرآیند طراحی یک درس محسوب می شود.

مراحل نگارش هدفهای آموزشی عبارتند از:
الف - تعیین هدف یا هدفهای کلی [Goals] آموزشی
هدفهای کلی آموزشی، اهدافی هستند که در پایان یک دوره یا جلسه ی آموزشی باید تحقق یابند.

ب - تبدیل هدف کلی به اهداف جزئی[Sybgoals]

هدفهای جزئی از تجزیه هدفهای کلی به دست می آیند و مراحل رسیدن به هدفهای کلی را مشخص می کنند، به همین دلیل، نسبت به هدفهای کلی محدودتر و مشخص تر و نسبت به هدفهای رفتاری، دارای جامعیت و شمول بیشتری هستند. هدفهای جزئی، همچون هدفهای کلی اغلب به صورت افعال کلی و مبهم نوشته می شوند و خود نیز ممکن است قابل تجزیه به هدفهای جزئی ریزتر باشند.

ج - تبدیل هدفهای جزئی به هدفهای رفتاری

هدفهای رفتاری، اهدافی هستند که نوع رفتارهای شناختی، روانی - حرکتی (عملی)، عاطفی و قابلیتها و مهارتهایی را که انتظار داریم در پایان یک فعالیت آموزشی در دانش آموزان ایجاد شود، به دقّت بیان می کنند.






تاریخ : سه شنبه 21 بهمن 1393 | 11:02 ب.ظ | نویسنده : یعقوب محمودی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • فرازفا